poniedziałek, 24 lutego 2014

"Norwegian Wood" Haruki Murakami



 Tytuł oryginalny: Noruwyei-no mori

 Wydawnictwo: MUZA S.A.

 Rok wydania: 2006

 Ilość stron: 470

 Gatunek: proza

 

 

 

 Ocena: 6/6







Ta nostalgiczna powieść zaczyna się od słów piosenki Beatlesów o tym samym tytule i tak jak ona opowiada o spotkaniu chłopaka z dziewczyną, które na zawsze ich odmieniło. Książka przyniosła autorowi ogromny sukces. Tylko w Japonii sprzedano 3,5 miliona egzemplarzy. Tokio, koniec lat sześćdziesiątych: jazz, wolna miłość, dzieci kwiaty, protesty na uczelniach. Toru Watanabe spotyka piękną Naoko. Ich wzajemna fascynacja i uczucie obciążone są samobójczą śmiercią wspólnego przyjaciela i depresyjną naturą dziewczyny. Wkrótce w życiu Toru pojawia się Midori, zwolenniczka niezależności i swobody seksualnej. Obie kobiety są dla niego bardzo ważne. W kręgu miłości, przyjaźni i śmierci Watanabe staje się dojrzałym mężczyzną.

Każdy z nas doświadcza bólu i spotykają go trudne sytuacje, które czasami  go przerastają. Nasz bohater jest zwykłym studentem, który chce normalnie żyć. Ale wszystko nie układa się zawsze po naszej myśli. Jego życie całkowicie się komplikuje kiedy nagle ginie jego najlepszy przyjaciel.
Książka w bardzo dobry sposób ukazuję brutalną rzeczywistość. To że życie nie jest takie łatwe i usłane różami, jakby się wydawało. Każdy ma problemy, niektórzy mniejsze, niektórzy większe. Niestety nie wszyscy potrafią sobie z nimi poradzić.

Dzięki tej książce uświadomiłam sobie kilka rzeczy, co tak naprawdę jest ważne w życiu.
Znowu Murakami zaskoczył mnie, a wręcz nawet pomógł.
Książka jak dla mnie ma bardzo głębokie przesłanie.Polecam wam.


Książka bierze udział w wyzwaniu: Przeczytam tyle ile mam wzrostu!
+2,5 cm (11,8cm/158cm)

 

9 komentarzy:

  1. Z Murakamim na razie miałam do czynienia tylko raz, jednak pozytywnie zaskoczona, planuję przeczytać kolejną jego książkę po maturze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dopiero zaczynam moją przygodę z prozą Murakamiego za sprawą ,,Kroniki ptaka nakrętacza". Po ,,Norwegian Wood" sięgnę jak tylko uda mi się zdobyć tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie miałam jeszcze dorwać żadnej książki tego autora, jest tak popularna, a jednak żaden znajomy jej nie posiada, nad czym ubolewam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Murakami!
    Koniecznie muszę go w końcu poznać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Twórczość tego autora jeszcze przede mną. Cieszę się, że książka tak dużo Ci dała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak jedna z komentujących powyżej, mam zamiar zacząć od ,,Kroniki ptaka nakrętacza", którą to niedawno kupiłem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię nostalgiczne powieści z chęcią przeczytam. Akurat mam odpowiedni humor do takiej książki, no i skoro tobie się podobała.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dałabym szósteczkę książce już za sam początek - za piosenkę! ♥

    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, na tą książkę to jestem uczulona :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń