poniedziałek, 17 lutego 2014

"Alicja w Krainie Czarów. Alicja po drugiej stronie zwierciadła." Lewis Carroll

Kto nie słyszał o Alicji i jej przygodach z Białym Królikiem, w tajemniczej krainie czarów i świecie po drugiej stronie lustra? Oczywiście że wszyscy, ale może nie każdy czytał o nich. Do niedawna ja właśnie byłam jedną z tych osób które znały Alicje tylko z bajek. Więc postanowiłam to zmienić i dlatego zaopatrzyłam się w luksusowe wydanie dwóch części o przygodach Alicji.

"Alicja w krainie czarów."
Niezapomniana, klasyczna powieść na pograniczu snu i jawy. Magiczna podróż małej dziewczynki do fantastycznej krainy, w której wszystko może się zdarzyć. Tę powieść Lewisa Carrolla, wybitnego matematyka i profesora Oxfordu, uznano za arcydzieło literatury światowej. Doskonała lektura dla czytelnika w każdym wieku.

"Alicja po drugiej stronie zwierciadła."
 Alicja jest dziewczynką, której ciągle przydarzają się niezwykłe przygody. Pewnego popołudnia przechodzi przez lustro w swoim domu i trafia do niezwykłej, magicznej krainy. Okazuje się, że rozgrywa się tam wielka partia gry w szachy obejmująca cały świat, a Alicja może wziąć w niej udział i zostać królową!
Alicja przemierzy wiele ciekawych miejsc, po drodze spotka wiele dziwnych, interesujących postaci - Czarną Królową, Białego Rycerza, Lwa, Jednorożca, mówiące kwiaty... Kto okaże się przyjacielem Alicji, a kto jej nie polubi? I jak skończy się niesamowita przygoda Alicji?

W tej można by powiedzieć recenzji, chce się skupić na oprawie graficznej książki, bo raczej wydaje mi się, że książki o Alicji nie muszę wam przedstawiać.
Alicja nie była moją ulubioną bohaterką z dzieciństwa, a to dlatego że nie zagłębiałam się nigdy bardziej w jej przygody. Teraz kiedy już nie jestem dzieckiem mogę stwierdzić, że żałuje że nie było mi dane poznać jej jak byłam mała.





Książka bierze udział w wyzwaniu: Przeczytam tyle ile mam wzrostu!
+2,3 cm (9,3cm/158cm)

4 komentarze:

  1. Ja też jeszcze nie czytałam przygód Alicjii... Muszę to czym prędzej nadrobić bo potem będę za stara ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna książeczka z pięknymi ilustracjami :D

    OdpowiedzUsuń
  3. To już klasyka. Ciekawią mnie te ilustracje.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie też "Alicji..." nie czytałam, chociaż całą bajkę bardzo dobrze znałam :D Ewenement :)

    naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń